top of page

ARCTIC ANIMALS - pomysły na lekcję

Niedawno na zajęciach zaczęliśmy temat arktycznych zwierząt, który bardzo przypadł dzieciom do gustu!



1. Na zdjęciach możecie zobaczyć naszą wieże z flashcsrds (tutaj akurat wykorzystałam action cards, bo wydrukowałam je w mniejszym formacie i lepiej się sprawdzają). Genialna zabawa i ogromne emocje, a jedyne co do niej potrzebujecie to obrazki i papierowe kubeczki!





Flashcards i action cards znalazłam na blogu headfullofideas

pod hasłem "POLAR ANIMALS".




2. Mini teatrzyk z pingwinami stworzyłam na potrzeby piosenki "5 little penguins".

Grałam do niej na gitarze, więc przede wszystkim potrzebowałam wolnych rąk i prostego sposobu na ściąganie pingwinków z lodowej góry (w idealnych warunkach góra byłaby pomalowana na biało, ale skończyła mi się farba). Pingwinki przyczepiłam taśma na patyczki laryngologiczne. Dzięki temu łatwo było je ściągnąć, a góra nie przewracała się i nie musiałam jej trzymać. W starszych klasach dzieci same odgrywały teatrzyk.




3. Jeśli jesteśmy już w temacie muzyki, to wielkim hitem okazała się również piosenka "The penguin dance" z kanału Pinkfong!

Tańczymy ją na każdych zajęciach minimum 2 razy, bo dzieci ciągle chcą więcej! Taka recenzja mówi sama za siebie!


4. Zauważyłam, że moi uczniowie uwielbiają książeczki! Do wprowadzenia ich w klimat zajęć wybrałam "Say hello to the snowy animals".




Przypadła do gustu wszystkim grupom! Mu spodobała się ze względu na prosty język, piękne ilustracje i interaktywna formę, w której dzieci witały się i żegnały z każdym zwierzątkiem. Przy okazji powtórzyliśmy też liczenie i kolory. Treść bajki możecie zobaczyć tutaj




5. Interaktywna historyjka o zwierzętach i kształtach, ponownie z bloga headfullofideas.

Dzięki historyjce uczniowie powtarzają arktyczne zwierzęta, kolory i kształty. W młodszych grupach odpuściłam kształty - zmieniałam tekst i czytałam "What's your favourite colour?"/ "My favourite colour is...". Dzieci wybierały dymek z odpowiednim kolorem i liczyły znajdujące się na nim elementy. N a koniec nazywałam kształt, który znajduje się na karcie np. " Ok, so arctic fox likes one red triangle".



TIP TIME!

W interaktywnych historyjkach obecnie korzystam z rzepów zamówionych z allegro za dosłownie 15 zł. Jeśli ich nie masz- użyj zwykłej taśmy. Obetnij dłuższy kawałek, sklej jego końce, tak, żeby klejąca strona była od zewnątrz penteli i gotowe - ja robiłam tak przez dobre pół roku.



Enjoy :)

Dominika

Comments


AirBrush_20200209153217_edited.jpg

Witaj na moim blogu!

Mam na imię Dominika, ale znajomi mówią mi Domka :) Jestem początkującą nauczycielką angielskiego w przedszkolu. Zapraszam do kopalni moich pomysłów. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie :) 

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page