top of page

Toy shop!

TOY SHOP. Zabawa, która genialnie sprawdziła się na naszych zajęciach w przedszkolu!



Jak się za to zabrać?


1. Na początku pokaż i razem z dziećmi nazwij obrazki.

2. Przedstaw dzieciom cel zajęć - powiedz, że dziś na lekcji otwiera się toy shop - moi uczniowie byli przeszczęśliwi.

3. Przeprowadź krótką pogadankę na temat tego, jak zachowujemy się w sklepie - stoimy w kolejce, grzecznie czekamy na swoją kolej, jesteśmy mili, używamy magicznych słów.

4. Na zdjęciu widzicie karteczki z numerkami. Są to ceny zabawek. Wytłumacz dzieciom, że każdy dostanie 5 klocków - to będą pieniądze. Zaznacz, że idąc do sklepu muszą pomyśleć jakie i ile zabawek chcą kupić. Ważne jest to czy wystarczy im na nie pieniędzy. Pokaż dzieciom możliwości - np. Jeśli mam 5 klocków to mogę kupić 1 dinozaura albo lalkę, książkę i pociąg.

5. Przedstaw im model konwersacji

Pamiętajcie, że model konwersacji jest poglądowy. Możecie go modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb.



6. Jesteście gotowi do zabawy! Rozdajcie “pieniądze”, ustawcie dzieci w kolejce a sami usiądźcie za ladą.

7. Po zakupie dzieci siadają do stolików i kolorują swoje zdobycze.




TIP TIME!


W niektórych grupach zostało mi trochę czasu, więc na szybko przygotowałam karteczki z podpisanymi obrazkami. Dzieci mogły podchodzić i przepisać nazwy zabawek, które kupiły, po angielsku.


Wykorzystałam też fakt, że starsze grupy przerabiają akurat zegar i mówiłam, że sklep zamyka się np. za 2 minuty - razem kontorolowaliśmy czas.


Jeśli podczas kolorowania chcecie uniknąć hałasu i zbędnych rozmów - włączcie muzykę! Moi uczniowie uwielbiają jednocześnie kolorować i śpiewać.


Po zamknięciu sklepu, a podczas kolorowania, podchodziłam do uczniów i pytałam np. What colour is this? pokazując na kredkę, którą akurat trzymają lub What do you have on your picture?


✅ Zaletą zajęć jest możliwość rozmowy z każdym dzieckiem - mi udało się to zrobić nawet w 25 osobowej grupie.

✅Powtarzamy słownictwo związane z tematem TOYS, magiczne słowa oraz liczby.

✅Ponadto, dzieci uczą się dysponować “pieniędzmi” - dodawać i odejmować .

✅Uczą się również powszechnych zachowań społecznych i interakcji w sklepie.

✅Do tego, jest to po prostu świetna zabawa!


Dzieci po zajęciach same poprosiły mnie o powtórzenie tej aktywności w kolejnym tygodniu. Przygotowałam więc nowe obrazki, podniosłam ceny oraz budżet uczniów do 10 klocków.


Dajcie znać co myślicie o zabawie w sklep? Próbowaliście? Co na to wasi uczniowie? Dzielcie się przemyśleniami i doświadczeniami w komentarzach! Ja na 100% wykorzystam tę zabawę przy innych tematach, takich jak jedzenie czy zwierzęta.


Enjoy,

Dominika :)


Comments


AirBrush_20200209153217_edited.jpg

Witaj na moim blogu!

Mam na imię Dominika, ale znajomi mówią mi Domka :) Jestem początkującą nauczycielką angielskiego w przedszkolu. Zapraszam do kopalni moich pomysłów. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie :) 

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page